דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח עסקי - כדי לעשות זאת נכון, זהו את ארבעת סוגי הלקוחות! 

מאת    [ 04/06/2012 ]

מילים במאמר: 396   [ נצפה 1858 פעמים ]

פיתוח עסקי הוא מכלול של תהליכים אשר הארגון מנהל על מנת להביאו לצמיחה, אחד החשובים בהם הוא עולם ניהול הלקוחות.    חלק מהארגונים מנהלים מועדון לקוחות על ידי מערכות מידע מתוחכמות וחלקם עושים זאת לפי "הרגש". בשני המקרים חשוב לדעת כיצד לנהל ולהתנהל אל מול הלקוחות. על מנת לעשות כן חשוב להבחין בין סוגי הלקוחות ומה המשמעות מכך לגבי ההתנהלות מולם והשילוב בשאר תהליכי פיתוח עסקי נוספים שנעשים בארגון.

לקוחות נאמנים – לקוחות אלו הינם לקוחות אשר אוהבים אתכם ( פחות חשוב מה הסיבה) מרוצים מהמוצר/שרות/חברה שלכם, הם ימשיכו לקנות גם כאשר תמשיכו לבקש מהם ( פרסום ), קבוצה זו מייצגת לרב את 90% מהרווחים שלכם!
היחס: המון חיזוקים חיוביים, מתן תחושה של לקוחות מועדפים וזאת על ידי מתן הטבות לגבי דברים שהם אוהבים.

מתנדנדים – קונים מידי פעם, הם חושבים שלא תמיד המוצרים/שרותים שלכם הם נותני המענה הטוב ביותר, לעיתים הם רגישים למחיר,הם דורשים סיבות ענייניות על מנת להמשיך ולצרוך מיכם מוצרים או שרותים. קבוצה זו חשובה כי לרב ממנה יוצאים הלקוחות המאמינים ביותר:
היחס: הצעות יחודיות, השוואות מול מתחרים, לקוחות אלו קשובים וצריכים לשמוע שאתם טובים ועדיפים מאחרים.

רגישים למחיר – סביר שקנו מכם מתי שהוא כי המחיר היה אטקרטיבי, חשוב מאוד לזהות קבוצה זו ולפנות אליה עם מוצרים רלוונטיים או במועדים רלוונטיים, השיטה היא להציע את נושא המחיר הזול דבר שעלול לפגוע בשתי הקבוצות הראשונות שמניעי הקנייה שלהם הם שונים.
היחס: קמפיין מדויק לאוכלוסיה זו עם מוצרים/שרותים בעלי מחירים אטרקטיביים בלבד.

שליליים – לקוחות אשר התנסו עם קבלת שרות או מוצר מחברתכם ונפגעו, לקוחות אלו הינם לקוחות המסוכנים ביותר היות והם עלולים להפיץ מסר שלילי על החברה, יתרה מכך ההתמודדות עימם היא מאוד קשה ומאתגרת.
היחס: ללקוחות אלו יש לפנות ראשית מתוך הידיעה שכבר יש להם דעות שליליות על הארגון, לכן יש לפנות אליהם ברגישות, צריך לתת להם להשמיע את טענותיהם, להכיל אותם. בהיבט ניהול תהליכי פיתוח עסקי פנים ארגוניים יש להשתמש במידע זה, אל מול הלקוח יש להודות בכשלון ולהצטער על הנושא, במידה והלקוח צריך לקבל פצוי יש לפצות. וחשוב ביותר, על הלקוח צריך להיות מעקב כך שאם הוא חוזר לצרוך את מוצרי החברה או השרותים יש לעשות זאת תוך ידיעה על מצבו הקודם, לקוחות אלו הם הפוטנציאל הגדול ביותר להפוך לנאמנים במידה וגילו שהארגון הפנים והשתנה עבורם.

לסיכום, על מנת שתהליכי פיתוח עסקי בארגונכם יהיו יעילים יש לתת דגש על תצורת ניהול הלקוחות וזאת על ידי אבחנה בין סוגי הלקוחות וההבנה כי אינם אחידים והנם דורשים התייחסות ייחודית.

מאת חברת טאז - Tazz פיתוח עסקי לשירותי יעוץ ומיקור חוץ בתחומים פיתוח ארגוני, שיווק ומרקום וקואצ'ינג אישי ועסקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב